Kontrabas - Rytmisk

Rytmisk kontrabas er for dig, der er 10 år eller ældre, som kan glæde dig ved instrumentets varme lyd og rytmiske autoritet.

Instrumentet er fysisk krævende, og det er derfor vigtigt at opøve gode vaner fra starten. I undervisningen vil du lære god teknik, sådan at det, der umiddelbart så svært ud, bliver nemmere: fingerspil, slap og buespil.
Sammen vil vi gå på opdagelse i kontrabassens muligheder indenfor flere genrer. Kontrabaslyden er en vigtig del af traditionen i jazz, blues, rock'n'roll, soul og folkemusik, men det er i dag kun fantasien, der sætter grænser. Instrumentets klange er ligeså kraftfulde og dramatiske, som de er velkendte og hyggelige.

Vi vil både komme omkring bassens støttende rolle i en gruppe, og bassen som melodi-instrument. Det er målet, at du lærer akkord- og skalakendskab, sådan at du bliver selvhjulpen i forhold til at være kreativ sammen med dine spillekammerater.

Underviser: Anton Johannes Hejl
Pris: Se solounderundervisning under Priser og praktisk
Start: Uge 34 (for dig der er under 25 år) og uge 35 (for dig der er over 25)
Antal undervisningsuger: 37 uger (for dig der er under 25 år) og 30 uger (for dig der er over 25)

Vær med i et orkester!
Det at spille sammen med andre er en stor del af at lære at spille et strygerinstrument. Du skal derfor som elev også tilmelde dig et af skolens klassiske orkestre - tjek dem ud her!

Kontrabas - Rytmisk