Klassisk Ballet (fra 3 år)

Ballet er for dig, som gerne vil bevæge dig til smuk, klassisk musik, og som er nysgerrig på en traditionsrig og elegant scenekunstart, som giver et fantastisk grundlag til mange andre dansestilarter.

Hvad kan du opleve i undervisningen?
Klassisk ballet har en lang tradition bag sig og som balletelev på Den Kreative Skole, er det netop denne form for ballet, der er udgangspunktet for undervisningen.

Vi skal lave stangskole, arbejde med de forskellige grundlæggende fod- og armpositioner, og så skal vi lære, hvad forskellen er på en plié og en pirouette. Tidligere balleterfaring er ikke nødvendigt - der er hold for alle aldre og niveau, både for nybegyndere og for den mere erfarne danser.

Hvad skal du have på?
Det er vigtigt at have passende tøj på til ballettræning, og det er ønskeligt at balletdanserne har en hold-uniform. Vent derfor venligst med at købe ballettøj til efter I har hørt hvad balletlæreren anbefaler den første undervisningsgang.

Vi danser i Jysk Musikteater!
Danseundervisningen kulminerer i to shows hvert år: et juleshow og et forårsshow! Vores shows foregår på en stor scene i Jysk Musikteater, hvor vi danser for fulde sale, og det er en kæmpe oplevelse at være med til.

OBS: Balletfrø (3-4 årige) og Balletspirer (5 årige og 0. Kl.) danser deres egen jule- og forårsopvisninger på Bindslevsplads for forældre og familier.

Underviser: Tammy Mary Skouboe Sørensen
Pris: 1.950 kr. - ½ pris hvis du også går til instrumental undervisning (solo eller småhold).
Der udbydes både hold på Bindslev Plads 7 (Den Kreative Skole) og i Sejs-Svejbæk (Multihuset - lille sal, Julsøvej 126, 8600 Silkeborg).

Klassisk Ballet (fra 3 år)