Bratsch

Vil du gerne lære at spille bratsch (eller viola, som den også kaldes)? Vi vil rigtig gerne lære dig det!

Bratschen er violinens "storebror". Du stryger den, ligesom en violin, men den er lidt større, og har en dybere og mørkere klang. Mange starter med at spille violin, men du kan også starte med at spille bratsch.

Når du skal lære at spille bratsch, er det vigtigste for os, at du finder glæden ved at spille og glæden ved at udvikle dig. Derfor vil vi også meget gerne tage udgangspunkt i, hvad du har lyst til at spille, lære, og hvad du har af ambitioner.

Din første undervisning i bratsch vil normalt starte med, at du pakker instrumentet ud og får det stemt. Herefter laver vi enten nogle lege med bueøvelser, med rytmer eller du lærer et stykke musik. Det kan være ved at imitere eller ud fra en node, eller en helt anden måde. Det kan være, at du får nogle lyd- eller videooptagelser, som kan hjælpe dig i din øvning derhjemme.

Underviser: Christian Hørbov-Meier
Pris: Se solounderundervisning under Priser og praktisk
Start: Uge 34 (for dig der er under 25 år) og uge 35 (for dig der er over 25)
Antal undervisningsuger: 37 uger (for dig der er under 25 år) og 30 uger (for dig der er over 25)
Se sæsonplan

Vær med i et orkester!
Det at spille sammen med andre er en stor del af at lære at spille et strygerinstrument. Du skal derfor som elev også tilmelde dig et af skolens klassiske orkestre - tjek dem ud her!

Bratsch