E-musik (5.-8. kl.)

Du kender sikkert nogen af dem - Trentemøller, Hej Matematik, Daft Punk og Massive Attack. Fællesnævneren er Elektronisk MusikPå E-musik går vi bag om teknikken og lærer, hvordan man komponerer og opbygger musik fra bunden i denne spændende stil.

Vi arbejder med samplere, synths, loops, filtre, oscillatorer, effekter, MIDI, automatisering, sequencing, MATRIX editering, SYS X, event lister, sync. af iPads og meget meget MEGET mere!
Samtidig lærer du også grundlæggende lydteknik, såsom harddisk recording, bouncing, dithering, miksing og mastering således, at du er godt rustet til at få lavet en god lyd på dine kompositioner.

Video fra vores minikoncert foran Den Kreative Skole for at fejre Silkeborgs grundlæggelse i 1868

Video fra vores julekoncert i Tvilum Kirke d. 8 december 2022

Vi arbejder også med det visuelle i forhold til musikken og få værktøjer til at skabe en helhed mellem det visuelle (VJ) og musikken (DJ) i udtrykket

Video fra øvning på Den Kreative Skole

I E-musik lærer du at være på mange platforme!
LogicPro på Mac
Ableton Live Mac
Launchpad Pro
Launchpad på iPad
Garageband påiPad
Line6 på Mac Music Box
GrandVJ til visuals på Mac

Video fra øvning på Den Kreative Skole

Underviser: Flemming Giese
Start: Uge 35
Antal uger: 31
Pris: Hvis du er tilmeldt instrumental undervisning (småhold eller solo) er øvrige musikhold GRATIS, ellers er prisen 1.950 kr. for hele sæsonen.

E-musik (5.-8. kl.)