Talenthold

Talentundervisning er for dig, der allerede er en erfaren danser og gerne vil udvikle dit talent på et højere niveau. Her får du rum til at fordybe dig i dansen med det formål, at du når et niveau, hvor du vil have mulighed for at udvikle dit talent på en videregående uddannelse og måske en dag ende som professionel danser.

Vi opmuntrer til en stærk vilje til læring, udvikling og vedholdenhed - og en lyst til at dygtiggøre sig i både de tekniske og kreative processer. På talentholdene øver vi jer i at være modige, at turde fejle og kaste jer ud i nye udfordringer. Vi forventer, at danserne på talentholdet tager ansvar for deres egen læring og kommer til træning hver gang. Vores undervisning fokuserer på udviklingen af en bred vifte af færdigheder såsom kropsbevidsthed, musikforståelse, teknik, styrke og smidighed. På talentholdet lægger vi desuden vægt på at opbygge stærke sociale kompetencer og evnen til at samarbejde med undervisere og meddansere.

Som noget nyt i år, er der oprettet tre talenthold: Grow, Flair og Assemblé, hvor optagelse hertil sker ved audition.

Optagelse til Grow, Flair og Assemblé foregår ved audition fredag d. 17. maj. Tilmelding til audition sker via linket her.

Vores tre nye talenthold
Grow
Vores Grow-hold er til dansere i 7.-9. klasse og tilbyder en alsidig træning, der omfatter forskellige forløb indenfor jazz, moderne, hiphop og improvisation. Vi vil udforske din måde at tænke kreativt og udfordre din koreografiske proces. For at blive optaget kræves deltagelse på andre hold om ugen, så du i alt får tre ugentlige træninger.
Undervisere: Hanne Stubberup Randel / Jon Stage / Tammy Mary Skouboe Sørensen / Sofie Birk Kramer
Antal undervisningsuger:
Pris: 4.096 kr. evt. lille egenbetaling til kostume/holdtøj.

Flair
For de mere erfarne dansere over 16 år, præsenterer vi vores Flair-talenthold, hvor vi kombinerer teknik med koreografisk og kreativ udfoldelse indenfor hiphop, moderne og fusion. For at blive optaget kræves deltagelse på mindst et ekstra dansehold og gerne to ekstra, hvis du har mulighed for det. Som en del af din talentudvikling afholder vi også en midtvejssamtale, hvor vi reflekterer over din udvikling og sætter nye mål for resten af sæsonen.
Antal undervisningsuger:
Pris: 6.096 kr. evt. lille egenbetaling til kostume/holdtøj. Prisen er inkluderet to ekstra hold om ugen.

Assemblé
På Assemblé-holdet fokuserer vi på ballet, PBT, character dance og free movement. Dette hold er til dansere fra 8. klasse og op, der ønsker at forfine deres teknik og udfordre deres repertoire og kreative proces inden for ovenstående. For at blive optaget og opnå en alsidig træning kræves deltagelse på vores Ballet 4 og Ballet 5 hold - og gerne et ekstra hold i en anden stilart. Som en del af din talentudvikling afholder vi også en midtvejssamtale, hvor vi reflekterer over din udvikling og sætter nye mål for resten af sæsonen.

Antal undervisningsuger:
Pris: 6.096 kr. evt. lille egenbetaling til kostume/holdtøj. Prisen er inkluderet Ballet 4, Ballet 5 og et andet hold inden for en anden stilart.

Kreaklubben
Når du tilmelder dig undervisning på Den Kreative Skole, bliver du tilmed en del af Kreaklubben. Dette koster 75 kr. per sæson. Klubben støtter elevaktiviteter på skolen f.eks. koncerter, workshops, udstillinger, udflugter mv. Som medlem har man også mulighed for at låne skolens lokaler i skolens åbningstid. Læs mere om Kreaklubben her. Ønsker du ikke at være en del af Kreaklubben, skal du aktivt afmelde dig medlemskab, når du tilmelder dig undervisningen.