Cello

Skal celloen være dit instrument? Det er der også mange gode grunde til!
Celloen indgår i mange forskellige musikalske sammenhænge, bl.a. i symfoniorkestre. Den bliver ofte brugt i klassisk musik, men også i rytmiske sammenhænge på grund af dens melodiske egenskaber og bløde klang. For eksempel bliver instrumentet brugt af heavyrockgruppen Apocalyptica fra Finland.

Undervisningen
Du vil komme til at opdage, alt det, som celloen kan med sin klang - fra den dybe, som bass, til den lyse, som violin. Vi spille musik og sange, som du kender, men også noget, som du ikke kender.
Vi arbejder med Suzuki-metoden, som handler om gehør, og Alexander-teknikken, som handler om krop. Det kombinerer vi med kreative kunstneriske musiske metoder, som vil lære dig at få en flot klang på din cello.
Du kan begynde at spille cello som 6-årig.

Dette undervisningstilbud er soloundervisning. Det betyder, at én elev bliver undervist af én lærer. Det specifikke tidspunkt for undervisningen planlægger du sammen med din underviser efter, at du er blevet optaget.

Småhold for begyndere
Hvis undervisningen foregår på Bindslevs Plads, kommer du som udgangspunkt på et småhold for begyndere. Holdet sammensætter vi ud fra alder. Det betyder, at du bliver en del af et musikalsk fællesskab med andre, der også gerne vil lære at spille cello. På den måde kommer du til at spille og udvikle dig sammen med andre, og det lærer du rigtig meget af - og så er det også hyggeligt og sjovt, at vi er flere, når vi spiller.

UnderviserJelena Durovic
Pris: Se solounderundervisning under Priser og praktisk
Start: Uge 34 (for dig der er under 25 år) og uge 35 (for dig der er over 25)
Antal undervisningsuger: 37 uger (for dig der er under 25 år) og 30 uger (for dig der er over 25)
Se sæsonplan

Vær med i et orkester!
Det at spille sammen med andre er en stor del af at lære at spille et strygerinstrument. Du skal derfor som elev også tilmelde dig et af skolens klassiske orkestre - tjek dem ud her!

Cello