Cajon

Cajon betyder kasse på spansk. Det er såmænd "bare" en trækasse, man sidder på, mens man spiller på den med hænderne.

Cajonen kan indgå nærmest i alle genrer og gør det ofte ud for et trommesæt. Instrumentet er de seneste år blevet et fast indslag på scenerene rundt om i landet. I undervisningen vil du lære basale slagteknikker og rytmer. Du vil også få tips til, hvordan du kan om-arrangerer trommesæt-rytmer til cajon, og hvordan man bruger instrumentet over et større lydanlæg (P.A.) eller studie.

Kom og prøv dette enkle instrument, som man kan få så meget ud af bare ved at bruge hænderne på en "kasse"!

Underviser: Klaudiusz Horowic
Pris: Se solounderundervisning under Priser og praktisk
Start: Uge 34 (for dig der er under 25 år) og uge 35 (for dig der er over 25)
Antal undervisningsuger: 37 uger (for dig der er under 25 år) og 30 uger (for dig der er over 25)