DanseKRAFT

UngeDANS

Et forløb for dig, der er mellem 13-20 år

Kan du heller ikke få nok af at danse?

Kunne du tænke dig at fordybe dig i og udvikle din teknik og kreativitet?

Om forløbet

UngeDANS er et forløb for dig, der er mellem 13-20 år, og ikke kan få nok af at danse! Fem lørdage kommer du sammen med en flok dedikerede dansere til at fordybe dig i både teknik, kreativitet og koreografisk materiale. Fx skal skal vi arbejde med at lære nye koreografier, vi skal arbejde med performance, udtryk og attitude samt improvisation og medskabelse.

Undervisere og lokationer

Fra gang til gang vil du opleve spændende danseundervisere, der vil tage dig og de andre igennem inspirerende, udviklende men også udfordrende workshops. Det vil foregå på forskellige musik- og kulturskoler i Region Midtjylland:

• Lørdag d. 20. januar kl. 10-17 på Den Kreative Skole, Silkeborg
  • Lørdag d. 24. februar kl. 10-17 på Kulturskolen Ringkøbing-Skjern
  • Lørdag d. 16. marts kl. 10-17 på Kulturskolen Syddjurs
  • Lørdag d. 13. april kl. 10-17 på Musik- og Balletskolen Horsens
  • Lørdag d. 25. maj kl. 10-17 på Kulturskolen Skanderborg

Danseunderviserne kommer med enten en moderne eller hip hop-baggrund, men du kan få en masse ud af forløbet, uanset hvilken kunstnerisk stilart, du tilhører. Så tøv ikke med at sende en tilmelding, selvom du danser fx ballet eller break!

Eksempel på program

Herunder finder du et eksempel på, hvordan et program kan se ud for en workshop i forløbet:

1. Modul - Teknik

2. Modul - Teknik

Frokost

3. Modul - Koreografi

4. Modul - Kreativ opgave

Afrunding/Cool Down/Stræk

OBS du skal selv medbringe frokost og evt. snacks til dagen

Koordinator og kontakt

Forløbet er koordineret og planlagt af Sofie Birk Kramer, som er uddannet ved Aarhus Dance Education i 2020-2022. Hun har været ansat som danseunderviser på Den Kreatiev Skole siden 2018, og er desuden aktiv danser i 'Vocazion'. Sofie underviser på den første workshop i forløbet (d. 20. januar). Herefter vil hun også være med de øvrige lørdage, hvor andre danseundervisere står for indholdet.

Optagelse i UngeDANS

Der er plads til 20 deltagere på forløbet. Din tilmelding skal bestå af følgende:

• Skriv en tekst, hvor du sætter ord på, hvorfor du gerne vil med på UngeDANS-forløbet; hvad er din motivation? Og hvorfor danser du?
    • Teksen må fylde maksimalt en halv side.
    • Tilføj i teksten:
      • Dit navn
      • Din alder
      • Din tilhørsinstitution – fx den Musik- og Kulturskole, hvor du danser
      • Din stilart/genre
      • Navnet på din underviser
    • En video, hvor du danser en valgfri dans, som du føler dig godt tilpas i og som afspejler dine styrker og din stil. Du vælger selv, om det er improvisation eller om du danser en koreografi. OBS: Hvis du danser en koreografi, skal du kreditere koreografen, hvis det ikke er din egen.
      • Videoen må vare maksimalt 1 minut.

Send ovenstående på mail til Sofie Birk Kramer på SBK@denkreativeskole.dk SENEST 4. december

• Skriv ’UngeDANS’ i emnefeltet

Efter fristen d. 4. december vil tilmeldingerne blive gennemgået og vurderet. Herefter vil vi tilbyde en plads på forløbet til maksimalt 20 deltagere.

Du får en tilbagemelding på, om du er kommet med i forløbet senest i midten af december.

Pris: Der er en egenbetaling på 400 kr. (inkl. en T-shirt) for at deltage i forløbet.

UngeDANS er en del af DanseKRAFT

UngeDANS er et forløb, der er blevet udviklet og tilbydes som en del af projektet DanseKRAFT. DanseKRAFT er et regionalt netværk, der har til formål at understøtte, udvikle og udbrede dansen som kunstart i Region Midtjylland. DanseBALLADEN og DanseSPOT er ligeledes aktiviteter under DanseKRAFT. Projektet er støttet af Region Midtjyllands Kulturudviklingsmidler.

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til UngeDANS kan du kontakte Sofie Birk Kramer på SBK@denkreativeskole.dk